Amikor az F5 már nem elég

Mindenkivel előfordult, hogy egy weboldal, amin épp dolgozott, vagy játszott nem töltött megfelelően. Hogyan tudjuk meg, hogy mi a hiba, és, ha módunkban áll akkor hogyan hárítsuk el? Mai cikkünk ezekre a kérdésekre fog választ adni.

Fizikai ellenőrzés

Mielőtt komolyan belevágnánk a hiba feltárásába, győződjünk meg róla, hogy minden kábel a helyén van-e, és nem csúszott-e ki valamelyik eszközből, valamint ellenőrizzük, hogy minden eszközünk áramellátása megfelelő-e. Ha minden a helyén van, akkor kezdhetjük keresni a probléma okozóját.

Ping

Manapság a Windows operációs rendszer a legelterjedtebb, ezért ezt a környezetet fogjuk vizsgálni. A számítógép ahol a problémát sejtjük, nyomjunk egy Win + R gomb kombinációt. A futtatás menü fog megjelenni. A szövegmezőbe írjuk be, hogy cmd. Így elértük a parancssort és kezdhetjük is a ping parancs használatát. Ide egyszerűen csak írjuk be a következőt: „ping google.com”. A parancs hatására a rendszer kis adat csomagokat küld a célzottnak, jelen esetben a google szerverének, a webszerver pedig választ küld a csomagjainkkal kapcsolatosan. Ha minden rendben van, akkor a csomagküldés 0 veszteséggel végződik, és a folyamat hamar befejeződik. Az, hogy egy oldal pingelése nem zárul sikeresen nem jelenti azt, hogy a netünkkel van a gond. Jelentheti azt is, hogy magával a szerverrel van a gond, ezért érdemes több célpontot is megpingelni.

Router és Modem

Ha több weboldal sem tölt be, akkor a hibát jó eséllyel valamelyik eszközünk okozza. Ezen eszközökön több állapotjelző LED is található. Ha a hálózatot jelző LED-ünk zölden villog, az azt jelenti, hogy adatforgalom zajlik. Ha a zöld villogás helyett pirosas jelzést látunk, akkor nincs forgalom. Ilyenkor az esetek nagy részében megoldás lehet, ha kihúzzuk eszközünket az elektromos hálózatból, majd kicsi várakozás után ismét visszadugjuk. Gyakorlatilag ez a módszere az ilyen eszközök újraindításának. Ha az újraindítás nem oldotta meg a problémát, akkor lehetséges, hogy firmware frissítésre, vagy az eszköz cseréjére lesz szükség. Másik módszer, ha a modemet és routert kihagyva, egyből a PC-hez csatlakoztatjuk a kábelt. Ha így már tökéletesen működik az internet, akkor biztosan az egyik eszköz volt a felelős.

A hálózat gépei közül csak egyen nincs internet

Miután megbizonyosodtunk, hogy a hálózat ezen gépe megfelelően csatlakozik a hálózat többi részéhez, akkor egyértelmű, hogy a probléma a géppel lesz. Ha a számítógép hálózati beállításai megfelelőek, azt kell ellenőrizni, hogy a nemrégiben telepített programok nem lehettek-e hatással a hálózati vezérlőre. Nézzük meg, hogy tűzfalunk helyesen konfigurált-e. Próbáljuk meg az adott weboldalt másik böngészőben megnyitni.
Az sem lenne meglepő, ha vírus okozná az internet kimaradását. Ebben az esetben csökkentett módban való indítás után hajtsunk végre egy vírus keresést.
Győződjünk meg róla, hogy rendszerünk driverei a legfrissebbek legyenek, valamint, hogy rendszerünk megfelelően észleli hálózati adapterünket.

Wifi és wifi-stick

Ha internetünket wifin keresztül kapjuk, egy wifi vevő sticken keresztül, és nincs internet, akkor próbáljuk meg a wifit kábellel kiváltani. Ha az ideiglenes kábel megoldotta a problémát, akkor nézzük meg, hogy más eszközünk képes-e használni a wifi kapcsolatot. Ha igen akkor a vevő stick lesz a hibás, húzzuk ki, majd dugjuk vissza, hogy a rendszer újra felismerhesse. Ellenőrizzük, hogy a megfelelő driver van feltelepítve hozzá. Ha más eszköz sem képes csatlakozni a routerhez wifi-n keresztül, akkor a router lesz a problémák okozója, és a fentebb leírtakat kell tennünk.

BIOS

Ha minden ötletből kifogytunk, és nem eszközeink, vagy az operációs rendszer a gond okozója, akkor a BIOS-ban még találhatunk a hálózati vezérlővel kapcsolatos beállításokat. Ha a BIOS-t frissítettük, és a beállításai is megfelelőek, akkor elképzelhető, hogy az aljzat fizikailag sérült. Ebben az esetben az alaplapot szervizelni kell, vagy rosszabb esetben cserélni kell.

Ha a fent említett módszerek nem hoztak eredményt, akkor érdemes az internet szolgáltatóját felkeresni, mert elképzelhető, hogy a szolgáltatásban lesz hiba. Ha ők azt mondják, hogy náluk minden rendben, akkor nem sikerült megtalálni a hiba forrását és érdemes szakemberhez fordulni.

Kérlek oszd meg barátaiddal!